Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

I každý "blbec" chce mít maturitu

Opravdu skoro každý chce maturitu a také skoro každý ji dostane. Nechápu to. Za mých mladých let byla maturita "něco"! Získat ji nebylo tak jednoduché. Předně se muselo pilně učit, chodit do školy a také následně předvést patřičné znalosti. Dnes?

Musím se stydět za ty nahoře, kteří vymýšlejí neustálé blbosti. Jednu vedle druhé. Přemýšlela jsem, že bych se chtěla dostat do jejich kruhu, abych jim osvětlila aspoň trošku, jak to ve škole vypadá. Připadá mi totiž, že snad ani neučili, že si neumějí představit, co se na školách různého typu vlastně děje. Já jsem prošla mnohými typy škol, a to od základky přes různé druhy střední školy. Nebyly to pobyty jen chvilkové, ale všude jsem si zaučila, a tak mohu srovnávat a mohu i mít podle mne zasvěcený názor. Opravdu pochybuji, že ti "organizáři" školních změn, převážně hloupých změn, vůbec mají představu o škole a školství jako takovém. Učili vůbec? Zkusili to na základce, na odborné škole, anebo na gymplu? Měli ve třídě různorodou směsici žáků a počty kolem třiceti? Zkusili si učit podle nejednotného programu, ve kterém sice mají možnost individuálních plánů, ale ve skutečnosti je to blbost. Jak k tomu přijde chudák žáček, který chce přestoupit z jedné školy na druhou a májovce se on již učil, ale zase nemá vůbec páru o světových realistech? Prostě celé naše školství je postavené na hlavu. Všechno završuje maturita. Státní maturita, která je zcela mimo. Určitě bych maturitu nechtěla zcela zatracovat, ale za mne se psal češtinský sloh aspoň na čtyři A4, takže jsme museli projevit znalosti i ze stylistiky, gramatiky, logiky, prostě komplexně všechno. Teď slohovka na jednu stránku a je tak ..... bodově postavená, že když učitel chce, tak žáčkovi ty body, aby prošel, prostě někde najde. Didakťák je podivnou slátaninou všeho a ústní zkouška není vůbec o znalostech, ale schopnosti čtvrt hodiny blábolit. Navíc se házejí do jednoho pytle děcka z gymnázií, z odborných škol a učňáků s maturitou, což samozřejmě ze strany zaměření školy je naprosto hloupé. Na gymnáziu pohoda a na učňáku se všichni, tedy většinou kromě žáčků, velmi snaží, aby se maturita zvládla. Hlavně didakťák. Nechtěla bych jen hanobit, ale mám i řešení. Jenom nevím, jak a kde je vyslovit. Mne jako řadovou učitelku by zřejmě nikdo ani neposlouchal. Nejsem bázlivá a nenechám se lehce ušlapat, ale přesto nemám tak ostré lokty a takové známé, abych se dostala do těch patřičných míst, kde bych se mohla "projevit". Toužím, aby se maturita stala zase tou první nejdůležitější zkouškou v životě mladého člověka. Chci, aby maturita repektovala zaměření a úroveň školy a zároveň byla o "něčem" a ne jako dosud O NIČEM. PROČ musí mít maturitu každý? Copak nejsou potřeba šikovní zedníci, truhláři? Asi jsem nezačala úplně od začátku. Myslím tím od základek. Na základní škole jsem učila před hodně lety, a tak nejsem zcela v obraze, jak to na nich nyní vypadá. Ale jsem zase na druhou stranu maminka čtvrťačky, a tak si mnohé umím představit. Kolikrát si říkám, že se mnohým dětem nedivím, že školu nesnášejí. Moje dítko je v pohodě. Prý je šťastná, že má maminku učitelku. Na dotaz: "Proč?" "Prostě mi umíš poradit," odvětila a mne při tou zaplesalo srdce. Pak ale zaplakalo. Zatím dokážu, ale jak dlouho. Nejvíc mne ale děsí, že děti zahlcené spoustou informací,tak strašně rychle zapomínají. Hlavně mnohým věcem a ni nerozumí, pak se školy bojí a školu nenávidí. I ve škole je nastaven trend - hlavně kvantita, ale vůbec ne kvalita. Devítiletá povinná školní docházka je sice parádní věc. Zrovna před nedávnem jsem byla dotázána, zda propadlíci musejí chodit do školy tak dlouho, než absolvují devátou třídu. To není přece o deváté třídě, ale o devítileté docházce. Proč by propadlíci nemohli skončit základku třeba v šesté třídě? Tedy myslím si já. Na střední školu se dostává pomalu i propadlík. Takový boj o děti,co panuje, si to žádá. Kvóty, co jsou nastoleny pro zahájení přijímacího řízení na střední školu, k tomu přímo vybízejí. Zase další scestné nařízení. Podle mne by snad mohly být i třídy o menším počtu dětí, než je minimum dvaceti čtyř. Školy se bojí o existenci a fakt se pak bere každý. Poodhlédneme-li od samotného faktického důsledku, tak příčinou jsou prachy. Určitě zase jen a jen peníze. Do ekonomiky nevidím, ale ani nechci v tento moment vidět a rozumět ji. Pokud se bude všechno počítat a přepočítávat na oběživo, půjde to s čímkoli a s kýmkoli do "někam". Nyní mi je jen a jen smutno, než aby bylo "stále jen veselo".

Autor: Ivana Odehnalová | neděle 21.9.2014 11:29 | karma článku: 27,55 | přečteno: 1676x
  • Další články autora

Ivana Odehnalová

Táňo, nerozumím ...

Vypadá to jako vzkaz a divte se, je a taky není. Abych se bála co psát a jak psát a o čem psát, ale na druhou stranu mne těší, že mé "psaní" někdo čte a vlastně že i Táňa čte.

25.7.2015 v 12:04 | Karma: 7,72 | Přečteno: 745x | Diskuse| Ostatní

Ivana Odehnalová

Jak zhubnout s pizzou

Nádherné ráno a ještě nádhernější dopoledne. Co lepšího si přát, než procházet se po městě a utrácet. Jedny plavky a jedny plavecké brýle a pak ještě objednat pizzu.

24.7.2015 v 13:20 | Karma: 7,14 | Přečteno: 522x | Diskuse| Ostatní

Ivana Odehnalová

Šaty

Visí tam. Nehybně a zoufale. Ztracené mezi ostatními odloženými svršky. Byly nádherné, hedvábné a květované, letní. Pro něho. Na TEN večer chtěla být krásná. Nyní tam visí. Smutně a ztraceně. Někdo otevřel dveře do bytu.

23.7.2015 v 11:32 | Karma: 7,17 | Přečteno: 593x | Diskuse| Letní povídka

Ivana Odehnalová

Můj obdiv všem, kdo otírá zadky...

Přemýšlela jsem, jak bych tu skutečnost, o které chci psát, nazvala nejlépe. Ale fakt budu psát o tom, jak se otírají zadky a zadečky bez nějakého studu.

20.7.2015 v 17:08 | Karma: 10,97 | Přečteno: 780x | Diskuse| Ostatní

Ivana Odehnalová

Miluji tě, prý...

Toužila jsem po lásce a našla jsem ji. Žádnou tu romantickou s květinami a spoustou polibků, ale uprostřed řevu a nekontrolovaného kvílení rodících žen. Já byla jednou z nich, ale ne zase tak stejnou.

19.7.2015 v 16:53 | Karma: 13,78 | Přečteno: 889x | Diskuse| Letní povídka
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Langšádlová končí jako ministryně pro vědu a výzkum. Nahradit ji může Havel

25. dubna 2024  8:08,  aktualizováno  13:55

Přímý přenos Helena Langšádlová z TOP 09 končí ve vládě Petra Fialy jako ministryně pro vědu a výzkum. Jméno...

Muž se nadýchal chemikálie, která unikla z tlakové lahve. Patrně jde o chlor

25. dubna 2024  13:45

Kvůli úniku neznámého štiplavého plynu zasahovali hasiči ve středu a ve čtvrtek v Gorkého ulici v...

Zastal se urážené kamarádky, schytal kopanec do hlavy. Policie hledá útočníka

25. dubna 2024  13:42

Pražští policisté pátrají po agresorovi, který v březnu v Karlíně napadl jiného muže. Incident se...

„Není podstatné být vidět, ale mít výsledky.“ Politici reagují na konec ministryně

25. dubna 2024  10:46,  aktualizováno  13:40

O demisi ministryně pro vědu, výzkum a inovace Heleny Langšádlové (TOP 09) byl premiér Petr Fiala...

  • Počet článků 49
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 975x
Jsem učitelka na střední škole, věkem starší, ale cítím se v pohodě a svěží. Mám devítiletou holčičku. Jsme, my dvě holky, spolu samy a vystačíme si. Je mi s ní fajn, je mi fajn i v práci, mezi mými žáky, je mi fajn na okouzlující Vysočině, která se pyšní úžasnou přírodou, čistým vzduchem a ...
Miluji psaní, mluvení a učení, což jsem skloubila dohromady, a tak se mohu plně ve svém zaměstnání plně vyžívat a užívat si.

Seznam rubrik