Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jsem taky samoživitelka

Nečtu moc blogy jiných autorů. Přesto se do určité články pustím (čtením). Vybírám si podle titulku, pak očima přelétnu text, ale pokud zjistím, že v textu je příliš gramatických chyb, tak okamžitě překliknu jinam. To opravdu nemusím.  Jsme přece Češi a je naší povinností ovládat češtinu, a to v jakékoli podobě. (Opět odbíhám od tématu. Jsem tím proslulá. Na druhou stranu tím podporuji člověčí pozornost. Stačit sledovat moje myšlenky je prý mnohdy nadlidský úkol.)

Stalo se to. Přišla jsem do jiného stavu. Zcela neočekávaně ve svých čtyřiceti. Svůj asi patnáctiletý vztah se ženatým mužem (Hanba mně.) byl po všech stránkách naplňující. Snad i pro něho. Kluci mu skoro už odrostli, manželka dováděla s mladým zajíčkem a my se v pohodě scházeli u mne, anebo jsme někam vyjeli. O nic a nikoho jsme se nemuseli starat, jen o sebe.

Děti měl, já je podle doktrorů mít nemohla, a tak fakt nebylo proč se chránit a nějak se omezovat.

Jenže se stalo. Překvapení na všech frontách. Co teď? Z jeho strany zcela jednoznačná odpověď. Pryč s TÍM. Já si ale prosadila (jako vždy) svou. Pokud bude TO podle všech možných vyšetření v pořádku, tak si mrně nechám. Vyšetření jsem absolvovala bez jakékoli podpory sama, bříško jsem si hladila taky sama, nikomu jsem nic nesdělovala, nikomu jsem se se svými pocity nesvěřovala.  Stala jsem se však závislákem an jezdění autem. Jízdu jsem si zpestřovala tvrdým rockem. Bylo mi fajn, cítila jsem se opravdu báječně. Do porodnice jsem odjela sama svým autem, porod jsem měla rychlý, a to jsem byla stará prvorodička, které všichni předpovídali aspoň jednodenní utrpení v hekárně a možná i císaře. Houbelec. V klídku a v pohodě. Taky jsem si možné trable nepřipouštěla. Věděla jsem, že to musím zvládnout a že to zvládnu. Jako ostatně všechno ve svém životě.  Opravdu nemám bohatého strýčka, nezdědím ani žádné pozemky, nemám maminku s vilou, ani milence s jachtou, anebo nejsem zaměstnaná jako asistentka nějakého politika. Jsem samoživitelkou každým coulem, od které se odvrátil i její milenec a všichni potenciální bližší kamarádi, protože živit ještě cizí dítě je blbost. 

Zjistila jsem, že ani úřady moc nepomohou. Když jsem byla ještě na mateřské dovolené (To je ale trapné označení. Jaká dovolená?), tak ke svým asi třem a kousek tisícům od státu jsem chtěla přidat možný příspěvek na bydlení a nějaký sociální, já už ani nevím, jaký další možný. Všichni v okolí mne totiž přesvědčovali, že mám na to nárok, ať nejsem blbá. Ten den, ten okamžik, když jsem šla na úřad zažádat  o příspěvek do svého rozpoču, si pamatuji jako dnes. Styděla jsem se, ale věděla jsem, že zrovna v té důležité kanceláři pracuje jedna moje známá. Učila jsem ji němčinu, a tak jsem předpokládala, že všechno proběhne hladce. Uvařila dokonce kafíčko, pohrála si s malou a obdarovala ji lízátkem, ale to bylo asi tak všechno. Mně ostatně předala tolik lejster, že jsem již dopředu věděla, že toto nebude ta pravá cesta. Prý jestli mám auto, byt, televizi, prostě nějaký majetek, tak mám smůlu. Asi musím všechno nejprve prodat, peníze utratit, a až budu mít jen na suchý chleba, tak možná teprve....! A jak je to prý s otcem dítěte. Nemá on náhodou nějaké prachy???

Jsem hodně let samoživitelkou a zůstanu jí, dokud moje dítko bude potřebovat. Jsem připravena (Snad společnost dovolí...! Jeden dnes neví.....!!!) vydělávat si poctivě, nezdědím nic, nespadne mi do klína ani zlaté jablko, ani žádný pečený holub nevlítne do huby, prostě se musím snažit sama. A budu. 

Abych ale byla spravedlivá. Znám mnoho maminek samoživitelek, které jen vykřikují, jak se jim špatně žije, jak se o ně nikdo nestará, jak jsou nešťastné, jací jsou ti chlapi nemožní, jak je nikdo nemá rád. Znechuceně před sebou tlačí kočárky, vysedávají v kavárnách a pokuřují svoje oblíbené značky. Nožku přes nožku v botkách na vysokánských kramflíčkách, v minisukýnkách. Pak jsou ale i takové samoživitelky, které se starají ne o jedno, dvě, ale i tři a čtyři děti. Jsou nepoučitelné. Vždycky naletí tomu stejnému grázlovi. Tyto ženy trpně mlčí, společnost mlčí. I já mlčím.

Asi nejsem zcela objektivní k samoživitelkám, i když patřím do jejich řad. Taky jsem fakt někdy naštvaná, když musím tolik peněz vyvalit za kroužky, za pomůcky do školy (A to moje dítko navštěvuje školu státní, i když by si třeba zasloužilo víc. Moje holčička je opravdu velmi chytrá a báječná. Jenže to prostě nejde.), ale dopředu jsem s tím počítala a věděla jsem, že se musím hlavně starat sama. Nekouřím, nepiji, do restaurací nechodím a do kaváren také ne. Za hadříky utrácím rozumně. Byt mám malinkatý, ale velmi útulný a velmi praktický. Dluhy nemám, nepůjčuji si. Koupím si, co potřebuji nezbytně, koupím si, co se mi líbí, ale až na to mám. Hlavně spoléhám sama na sebe, zbytečně nenadávám a o svých dřívějších, současných a budoucích krocích jsem přemýšlela a přemýšlím.

Autor: Ivana Odehnalová | pondělí 18.8.2014 10:43 | karma článku: 44,07 | přečteno: 12166x
  • Další články autora

Ivana Odehnalová

Táňo, nerozumím ...

Vypadá to jako vzkaz a divte se, je a taky není. Abych se bála co psát a jak psát a o čem psát, ale na druhou stranu mne těší, že mé "psaní" někdo čte a vlastně že i Táňa čte.

25.7.2015 v 12:04 | Karma: 7,72 | Přečteno: 745x | Diskuse| Ostatní

Ivana Odehnalová

Jak zhubnout s pizzou

Nádherné ráno a ještě nádhernější dopoledne. Co lepšího si přát, než procházet se po městě a utrácet. Jedny plavky a jedny plavecké brýle a pak ještě objednat pizzu.

24.7.2015 v 13:20 | Karma: 7,14 | Přečteno: 522x | Diskuse| Ostatní

Ivana Odehnalová

Šaty

Visí tam. Nehybně a zoufale. Ztracené mezi ostatními odloženými svršky. Byly nádherné, hedvábné a květované, letní. Pro něho. Na TEN večer chtěla být krásná. Nyní tam visí. Smutně a ztraceně. Někdo otevřel dveře do bytu.

23.7.2015 v 11:32 | Karma: 7,17 | Přečteno: 593x | Diskuse| Letní povídka

Ivana Odehnalová

Můj obdiv všem, kdo otírá zadky...

Přemýšlela jsem, jak bych tu skutečnost, o které chci psát, nazvala nejlépe. Ale fakt budu psát o tom, jak se otírají zadky a zadečky bez nějakého studu.

20.7.2015 v 17:08 | Karma: 10,97 | Přečteno: 780x | Diskuse| Ostatní

Ivana Odehnalová

Miluji tě, prý...

Toužila jsem po lásce a našla jsem ji. Žádnou tu romantickou s květinami a spoustou polibků, ale uprostřed řevu a nekontrolovaného kvílení rodících žen. Já byla jednou z nich, ale ne zase tak stejnou.

19.7.2015 v 16:53 | Karma: 13,78 | Přečteno: 889x | Diskuse| Letní povídka
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Novým šéfem tajné služby se stane brigádní generál Bartovský, schválila vláda

24. dubna 2024  13:11,  aktualizováno  14:13

Novým ředitelem Vojenského zpravodajství (VZ) bude Petr Bartovský, vláda ve středu schválila jeho...

Spolužáka kopali i bili pěstmi, za surové napadení dostali mladiství podmínku

24. dubna 2024  13:34,  aktualizováno  14:11

Okresní soud v Děčíně rozhodl o podmíněných trestech pro dva mladistvé, kteří loni v září brutálně...

Muž dohnal a zaklekl zloděje. Strach jsem neměl, jsem takto nastavený, říká

24. dubna 2024  14:08

Zrovna se autem vracel domů, když na brněnské tramvajové zastávce spatřil starší paní, jak se...

KOMENTÁŘ: Kdo zabil penzijní reformu? Svůj díl nesou vláda i opozice

24. dubna 2024

Premium Ani po dvaceti letech diskusí se nedočkáme konsenzuálně přijaté reformy penzí, ale jen...

  • Počet článků 49
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 975x
Jsem učitelka na střední škole, věkem starší, ale cítím se v pohodě a svěží. Mám devítiletou holčičku. Jsme, my dvě holky, spolu samy a vystačíme si. Je mi s ní fajn, je mi fajn i v práci, mezi mými žáky, je mi fajn na okouzlující Vysočině, která se pyšní úžasnou přírodou, čistým vzduchem a ...
Miluji psaní, mluvení a učení, což jsem skloubila dohromady, a tak se mohu plně ve svém zaměstnání plně vyžívat a užívat si.

Seznam rubrik